Ekonomi

Hepsiburada, Efsane Kasım’da rekor kırdı

Hepsiburada 7 yıl evvel Türkiye’ye tanıttığı “Efsane Kasım”da bu sene de yeni rekorlara imza attı. Efsane Kasım için teknolojik ve operasyonel süreçlerin yanı sıra tüm tedarikçiler ve KOBİ’lerle kapsamlı bir hazırlık periyodu geçiren Hepsiburada, müşterilerini 200 binin üzerinde kampanya ve milyonlarca eserde indirimli fiyatlarla buluşturdu. Kampanya periyodunun en çok sipariş alan tarihi olan 11 Kasım’da günlük sipariş ve ciro rekoru kırıldı.

30 milyon eser satışı

Hepsiburada müşterilerinin 1-28 Kasım tarihleri ortasında verdikleri sipariş sayısı geçen yılın tıpkı periyoduna kıyasla yaklaşık 1,7 kat arttı, böylece aylık rekor satış hacmine ulaşıldı. Platform üzerinde bu devir boyunca 207 bin farklı kampanya düzenlendi. Satılan eser adedi 30 milyona ulaşırken indirimli alışveriş yapan haneler yaklaşık 907 milyon TL tasarruf sağlamış oldu.

Öğlen kitap, akşam süpermarket, gece hoşluk alışverişi

Bu ay en çok sipariş verilen 11 Kasım ve 25 Kasım tarihlerinde uygulama üzerinde birebir anda bulunan kullanıcı sayısı bir milyonu buldu. Müşteriler ay boyunca en çok akşam 20.00 ila 23.00 saatleri ortasında alışveriş yaptı. Hepsiburada müşterileri saat 20.00-21.00 civarı temel tüketim ve süpermarket kategorilerinden harcama yaparken, 22.00’den sonra en çok giysi, sağlık-güzellik, spor gereçleri kategorilerine ilgi gösterdi. Öğle saatlerinde ise en çok kitap alışverişi yapıldı.

Giyim satışları üç katına çıktı

Hepsiburada müşterileri Efsane Kasım’da en çok temel tüketim ve besin, giysi, sıhhat ve hoşluk, züccaciye ve kozmetik kategorilerine ilgi gösterdi. En çok satın alınan eserler çamaşır deterjanı, tuvalet kâğıdı, bebek bezi, çay, ıslak paklık havlusu ve kâğıt havlu oldu. Satın alınan tuvalet kâğıdı ölçüsü beş milyon ruloyu buldu. Giysi kategorisinde ise satışlar aylık ortalamanın üç katına çıktı.

Teknolojide favori iPhone, kozmetiğin en çok satanı yaşlanma tersi krem

Bilgisayar kategorisinde en çok bilgisayar, monitor, klavye ve mouse setleri satılırken teknoloji aksesuarlarında en çok kulaklık, şarj aletleri ve kılıflar tercih edildi. Cep telefonları içinde ise kullanıcıların tercihi iPhone 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro ve iPhone 13’den yana oldu.

Kasımda kozmetik kategorisinde en çok yüz bakımı eserleri tercih edildi. Bunu göz etrafı ve beden bakım eserleri takip etti. Eser bazında en çok tercih edilen eser yaşlanma karşıtı/anti-aging krem oldu.

50 bin hane Air Fryer ile buluştu

Küçük mesken aletleri kategorisinde geçtiğimiz yıl popülerlik kazanan Air Fryer liderliğini sürdürdü ve yaklaşık 50 bin hane Air Fryer’a kavuştu. Küçük konut aletleri kategorisinde elektrikli süpürge, robot süpürge ve Türk kahvesi makinesi de müşteriler tarafından ağır ilgi gören başka eserler olarak ön plana çıktı.

En büyük sipariş artışı Hakkari, Sinop ve Kırklareli’den

Hepsiburada’nın Efsane Kasım periyoduna platform üzerinden satış yapan binlerce satıcı katıldı. Hepsiburada İş Ortağım platformuyla, Hepsiburada üzerinden satış yapan ve finanstan reklama, lojistikten satış ve pazarlama eğitim programlarına uzanan kaçırılmayacak dayanaklara ulaşan KOBİ’ler, Kasımda rekor satış sayılarına ulaştı. Bu devirde İstanbul, Ankara ve İzmir’in akabinde Hepsiburada üzerinden en çok satış yapılan vilayetler Bursa, Konya ve Gaziantep oldu. Geçen yıla nazaran en fazla sipariş artışı Hakkari, Sinop, Kırklareli, Kastamonu, Sivas, Erzincan vilayetlerinde faaliyet gösteren satıcılar tarafından kaydedildi. Bu vilayetler geçen seneye nazaran sipariş sayılarını sekiz kat artırdı.

Ertelemeli ve taksitli ödemeye ağır ilgi

Hepsiburada’nın aile bütçelerini rahatlatan “Şimdi Al Şubatta Taksitle Öde” teklifine müşteriler yoğun ilgi gösterdi. Hepsiburada müşterileri kampanyaya uygun kartlarla yaptıkları taksitli alışverişlerinin %50’sinde ödemelerini erteleyerek gereksinimlerini karşıladılar.

LinkGelir ile 48 bin Hepsiburadalı ek gelir sağladı

LinkGelir uygulaması ile Efsane Kasım’da alışveriş listesini oluşturup paylaşan Hepsiburada kullanıcıları bu listelerden alışveriş yapıldıkça %10 Hepsipay Papel kazandı. Yaklaşık 48 bin kullanıcı 185 bin liste oluşturup yakınları ve arkadaşları ile paylaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

paslanmaz korkuluk
Başa dön tuşu